25 Ιανουαρίου 2013

Τα “ψευδοεπιχειρήματα” του Δήμου Χανίων, για τα δημοτικά τέλη φωτισμού και καθαριότητας

Παρέμβαση Γιάννη Περάκη, τέως Δημάρχου Σούδας, στα “ψευδοεπιχειρήματα”, όπως τα χαρακτηρίζει, του Δήμου Χανίων, για τα δημοτικά τέλη φωτισμού και καθαριότητας του Καλλικρατικού Δήμου Χανίων. KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Διάβασα με προσοχή την απάντηση του Γραφείου Τύπου του Δήμου Χανίων στην επιστολή μου
‘Η αλήθεια για τα δημοτικά τέλη φωτισμού και καθαριότητας του Καλλικρατικού Δήμου Χανίων’.
Εξαναγκάζομαι, λοιπόν, να επανέλθω στο θέμα αυτό γιατί ανακύπτουν νέα ζητήματα που αιτούνται απαραίτητων διευκρινίσεων αφενός προς αποκατάσταση της αλήθειας και αφετέρου γιατί οι συντάκτες της επιστολής δεν αναφέρονται στην ουσία σχετικά με τις υπέρογκες αυξήσεις των τελών φωτισμού και καθαριότητας για το έτος 2012 στους περιαστικούς Δήμους.
Δεν υπάρχει καμία αναφορά επίσης για τα 2.000.000 περίπου ευρώ που εισπράχτηκαν ως πλεόνασμα από τα ανταποδοτικά τέλη φωτισμού και καθαριότητας που πλήρωσαν οι δημότες μέσω των λογαριασμών της Δ.Ε.Η. μέχρι της 31/12/2012 και έχουν καταλήξει ήδη στο ταμείο του Δήμου.
Δυστυχώς, είμαι αναγκασμένος να επισημάνω επίσης ότι η απάντηση που δόθηκε από το Γραφείο Τύπου του Δήμου βρίθει σοφιστικών ψευδοεπιχειρημάτων, ενώ δεν υπάρχει καμία απολύτως παράγραφος που να μην περιέχει αναλήθειες και ανακρίβειες, γεγονός που με εξαναγκάζει να αναφερθώ ξεχωριστά σε κάθε μία από αυτές.
Οι αυξήσεις του Νέου Καλλικρατικού Δήμου Χανίων για το έτος 2012 στη Δημοτική Ενότητα Σούδας, ύψους 31,6%, για την οικιακή χρήση και 59% για τη γενική χρήση (καταστήματα) δεν συγκρίνονται με τις ελάχιστες αυξήσεις του πρώην Δήμου Σούδας, τις οποίες επικαλούνται, που δεν ήταν πάνω από 3% – 4% για τα έτη 2007 και 2008, ενώ για τα έτη 2009 και 2010 δεν έγινε καμία αύξηση.
Οι πολίτες γνωρίζουν ότι οι υπηρεσίες φωτισμού και καθαριότητας ως ανταποδοτικές πληρώνονται από τους δημότες μέσω των αντιστοίχων τελών και ως εκ τούτου το ύψος τους καθορίζεται από την εκάστοτε Δημοτική Αρχή και δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τη μείωση ή αύξηση των κρατικών επιχορηγήσεων (ΚΑΠ – ΣΑΤΑ) καθόσον αυτές οι επιχορηγήσεις αφορούν άλλες λειτουργίες του Δήμου και όχι τις ανταποδοτικές υπηρεσίες.
Είναι πράγματι λυπηρό, σε έναν Δήμο με πληθυσμό 108.000 κατοίκους, τον δέκατο σε σειρά μεγέθους πανελλαδικά, να βαφτίζονται οικονομοτεχνικές μελέτες οι μονοσέλιδες εισηγήσεις της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου προς το Δημοτικό Συμβούλιο. Αν υπήρχε πράγματι οικονομοτεχνική μελέτη, γιατί δεν μοιράστηκε στους δημοτικούς συμβούλους κατά τη συνεδρίαση της 29/11/2012 που αποφασίστηκε το ύψος των Δημοτικών Τελών για το έτος 2013;
Αλλά και αν υποθέσουμε ότι υπήρχε τέτοια μελέτη, να ενημερώσουμε τους συντάκτες της επιστολής ότι η οικονομοτεχνική μελέτη συντάσσεται από τις καθ’ ύλην αρμόδιες Υπηρεσίες που είναι η Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου, σε συνεργασία με τις Υπηρεσίες Φωτισμού και Καθαριότητας και όχι από τα στελέχη του Τμήματος Προγραμματισμού, όπως αναφέρεται στην επιστολή.
Όσον αφορά το «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου Σούδας», η επιλογή από τον τέως Δήμο Σούδας της εταιρείας που εκπόνησε τη μελέτη έγινε με ομόφωνη απόφαση του τότε Δημοτικού Συμβουλίου. Δεν μας ενδιέφεραν οι πανομοιότυπες μελέτες που, όπως γνωρίζουν ‘Οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ’, γίνονταν σε επίπεδο Νομού, ‘με την ίδια για όλους τιμή’. Στόχος μας ήταν η εκπόνηση μιας μελέτης με ποιοτικά χαρακτηριστικά, που θα αναδείκνυε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Δήμου μας έστω και με μεγαλύτερο κόστος, γιατί το όφελος μακροπρόθεσμα θα ήταν πολύ μεγαλύτερο.
Για πολλοστή φορά, επιδεικνύοντας πολιτική μικροψυχία, επανέρχονται οι συντάκτες της επιστολής σε ένα ανυπόστατο θέμα δήθεν χρεών του τέως Δήμου Σούδας, αν και απαντήθηκε οριστικά από την ορκωτή λογίστρια κατά την κατάθεση των ισολογισμών του 2010 των πρώην Δήμων στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 12/4/2011.
Εξακολουθούν δηλαδή, να βαφτίζουν χρέη του τέως Δήμου Σούδας τις ανείσπρακτες οφειλές των δημοτών του για το προηγούμενο έτος, οι οποίες αυτοδίκαια μεταφέρθηκαν, όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις στο νέο οικονομικό έτος. Στο σημείο αυτό, οι συντάκτες της επιστολής πρέπει να γνωρίζουν επίσης ότι ο τέως Δήμος Σούδας κατέθετε τους ισολογισμούς του στο Δημοτικό Συμβούλιο, με συνέπεια, στις ημερομηνίες που ορίζει η κείμενη νομοθεσία. Αλήθεια, ο κ. Πρωτοπαπαδάκης, πότε σκοπεύει να καταθέσει τον πρώτο ισολογισμό του νέου Καλλικρατικού Δήμου για το έτος 2011, που η εικόνα του δυστυχώς θα τον διαψεύσει;
Τέλος, η διαφορετική άποψη και η κριτική που αποκαλύπτει την αλήθεια είναι το ζητούμενο από την κοινωνία και δημιουργεί υποψίες όχι στην ίδια την κοινωνία, όπως αναφέρεται στην επιστολή, αλλά στους συντάκτες αυτής, οι οποίοι αντί να αντιληφθούν την ουσία της Αυτοδιοίκησης επιδίδονται επικίνδυνα σε δημαγωγικές και επικοινωνιακές πρακτικές. Προσωπικά αυτό που με ενδιαφέρει είναι να υπερασπίζομαι την αλήθεια στον χώρο της Αυτοδιοίκησης αξιοποιώντας την πολύχρονη εμπειρία μου, κάθε φορά που απαιτείται, χωρίς να σιωπώ, προκειμένου να συντελέσω και εγώ από τη θέση του απλού πολίτη στην πρόοδο του Δήμου μας. Αυτό άλλωστε έχει υποχρέωση να κάνει και κάθε ενεργός πολίτης του τόπου αυτού.
Ο τέως δήμαρχος Σούδας
Ιωάννης Περάκης

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΣΤΑΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΕΤΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

ΣΤΑΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΕΤΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Εἶσ' Ἕλληνας; Τί προσκυνᾶς; Σηκώσου ἀπάνω! Ἐμεῖς καὶ στοὺς θεοὺς ὀρθοὶ μιλοῦμε..